PROKOP: SPOZNAJTE NAJLEPŠIE PR KAMPANE ZA MINULÝ ROK UŽ 21. MÁJA

Najviac shortlistov získali SKPR Strategies a Kaufland

Bratislava, 15. apríl 2025 – Presne 18 hodín a 52 minút trvalo tento rok porote najprestížnejšej branžovej súťaže PROKOP vybrať najlepšie PR a komunikačné práce za minulý rok. Vyberala z celkového počtu 173 prác, ktoré do 15. jubilejného ročníka PROKOP prihlásilo 49 prihlasovateľov. Dvadsaťdva členná odborná porota, posilnená o štvoricu externých odborníkov, udelila celkovo 103 shortlistov. V rámci viackolového hodnotenia napokon 57 prác od 43 zadávateľov premenilo shortlist na ocenenia. Ktoré kampane bodovali najviac, vyhlási organizátor súťaže –  Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR) už 21. mája na slávnostnom Galavečeri. Lístky na galavečer sú k dispozícii na stránke ocenenia.

PROKOP 2022_174 prihlásených prác (1)

PROKOP sa za 15 rokov svojej existencie stal synonymom najkvalitnejších PR a komunikačných kampaní, ktoré vznikajú na Slovensku. „Do jubilejného 15. ročníka sme vstupovali prirodzene s veľkými očakávaniami. Potešilo, že tie prihlásené práce v kvalite, kreativite aj profesionalite kampaní ešte prekonali. Osobne ma najviac teší, že hoci agentúry a zadávatelia každoročne prinášajú zaujímavé inovácie, nezanevreli ani na poctivú remeselnú PR robotu“ zhodnotila predsedníčka poroty Katarína Remiaš, Managing Partner 1st CLASS AGENCY.

Okrem tradične silných kategórií ako sú korporátna a produktová komunikácia porotu potešil veľký počet projektov – až 14 v kategórii Internej komunikácie a Employer Brandingu. „V čase, keď je boj o talenty čoraz intenzívnejší, tieto kampane ukazujú, že firmy na Slovensku sú pripravené nielen prilákať, ale aj udržať si tých najlepších, a to aj prostredníctvom autentickej komunikácie a silnej firemnej kultúry,“ hovorí člen poroty Juraj Caránek z agentúry Seesame. Ocenil aj čoraz kvalitnejšiu kategóriu Dáta v PR, v ktorej sa porota sústredila na  kvalitu insightu a dátový storyteeling naprieč komunikačnými kanálmi. Projekty v tejto kategórii vynikali nielen dátovou hĺbkou, ale aj kreativitou a merateľnými výsledkami.

Gabriel Tóth, CEO NewSchool Communications, ktorý spolu s Terezou Molnárovou, šéfkou riadenia značky a zákazníckej skúsenosti 365.bank posilnili porotu ako zástupcovia platformy Komunikační experti, tiež neskrýval profesijnú hrdosť. „Identifikovali sme množstvo veľmi hodnotných prác, ktoré by so cťou obstáli aj v zahraničných súťažiach. Spoločne potvrdzujú kvalitu slovenskej PR branže,“ zdôraznil. A práve to je cieľom súťaže: nasvietiť výnimočné projekty, agentúry a zadávateľov, podporovať vzájomné inšpirovanie a učenie sa a posúvať odvetvie dopredu.  

Pozrite si zoznam shortlistovaných prác

Najviac, 17 shorlistov, získala agentúra SKPR STRATEGIES, druhou najúspešnejšou agentúrou bola 1st CLASS AGENCY s 13 shortlistami agentúry casual a Seesame so zhodným počtom 7 shortlistov. Z radov klientov najväčší počet shortlistov získala spoločnosť Kaufland (5 shotlistov) a  rovnaký počet, po 4 shortlisty, získali Lidl a Slovenská sporiteľňa.

To najkvalitnejšie zo slovenského PR vás čaká už 21. mája

Slávnostná prehliadka toho najlepšieho zo slovenskej PR branže – PROKOP GALAVEĆER sa uskutoční už 21. mája 2025 v hoteli Hilton. Lístky sú už v predaji na stránke prokop.online

Zoznam porotcov

Kmeňová porota:

  • Katarina Remiaš, 1st CLASS AGENCY / predsedkyňa PROKOP poroty
  • Soňa Lexmanová, SKPR STRATEGIES
  • Natália Kostrošová, MEDIA CENTRAL
  • Juraj Caránek, Seesame
  • Ľudovít Tóth, event2all
  • Peter Gálik, Casual 
  • Štefan Vadócz, Neopublic.

Doménová porota:

  • Peter Chalmovský, AMI Communications 
  • Michaela Hanáková, 10/10 Communications 
  • Karol Wolf, Dynamic Relations 2000
  • Matej Beňuška, PA Matters
  • Antónia Račková Paričiová, GreenTalk 
  • Tereza Molnár z platformy Komunikační experti

Špeciálna porota:

  • Kristína Krištúfková, Grayling
  • Martin Mazag, PRime time
  • Kateryna Kovaľová, Konektor
  • Ľubica Turčanová, Black Apple
  • Ľubomíra Mardiaková, DIVINO
  • Jana Beerová, LEMUR 
  • Gabriel Tóth z platformy Komunikační experti 
  • Peter Šurin, KRAS 
  • Rasťo Bahurinský, ADMA 

Kontakt pre médiá:

Juraj Caránek 

caranek@seesame.com