/wp-content/uploads/2018/09/AMI_Communications.pdf

Najmä, ak sa snažíte dostať borovič- ku, ktorá je stále vnímaná ako alkohol staršej generácie patriaci do dedinského krčmového prostredia, medzi skupinu mladých vo veku 18 – 30 rokov. Cieľom kampane Medzinárodný deň borovičky (MDB) je prinavrátiť popularitu boro- vičke ako prvku národnej hrdosti. Hlavným strategickým pilierom bola koncentrácia komunikácie na FB. A keďže sa mladí na sociálnych sieťach radi bavia, celá naša komunikácia sa niesla v mierne recesistickom duchu. Počas Veľkej noci sme vytvorili legen- du o strome Borovičkovník bájny, kto- rý každú jar zakvitne fľašami borovič- ky. Na vybraný strom sme zavesili 90 fliaš borovičky, ktoré si okoloidúci foti- li a následne fotografie stromu posiela- li aj Novému Času a Topkám, ktoré ich uverejnili. Dievčatám sme potom dali možnosť predzásobiť sa pred Veľkou no- cou borovičkou – a priniesol im ju osob- ne sexy kuriér.
S blížiacim sa dňom D sme „pritvrdili“ a rozhodli sa požiadať o zápis MDB do oficiálneho kalendára medzinárodných

dní pod správou OSN. Požiadali sme o to tých najpovolanejších – koho iného – ako Svedkov liehovových. Medzitým sme so slovenským kalendar.sk vyhrali stávku a ten na týždeň skutočne MDB do svojho kalendára zapísal. Veď nech majú Jáno- via 24. júna ďalší dôvod na oslavu. Veľkú diskusiu o výrobe borovičky sa nám tri dni pred MDB podarilo vyvo- lať pomocou fingovaného príspevku neexistujúcej americkej spravodajskej televízie. Tá priniesla správu o tom, že kvôli borovičke, ktorá sa vyrába z bo- rovíc, hrozí Slovensku vylesnenie. No a na koniec roka sme pre silvestrovské oslavy nechali renomovaným barma- nom vymyslieť tri naozaj chutné mieša- né drinky s použitím borovičky. Veľmi svojským spôsobom ich vo FB videách namiešal aj stand up komik Fučo, a ľu- dia hlasovaním vybrali víťaza.
Celá borovičková recesia však nebola ani náhodou len samoúčelnou zábav- kou, ktorá sa dobré šíri, ale premyslenou stratégiou, vďaka ktorej predaj borovič- ky v predajniach METRO medziročne vzrástol o 13,1 %.