Shortlist najlepších PR projektov PROKOP 2021 je známy

Do aktuálneho 12. ročníka súťaže najlepších PR projektov na Slovensku PROKOP 2021 agentúry a zadávatelia registrovali historicky najvyšší počet prác približne 190 projektov.

Organizátori sa tento rok rozhodli, že galavečer tento rok nebude. Ušetrené prostriedky a ďalšie zdroje darujú na podporu humanitárnej pomoci Ukrajine.FOTO: APRSR

Minulý týždeň zasadala odborná porota a do užšieho výberu na shortlist súťaže najlepších PR projektov PROKOP 2021 posunula 86 súťažných projektov. Práce od 42 prihlasovateľov hodnotilo 20 odborníkov z PR a marketingovej branže spolu s predsedkyňou poroty Katarínou Remiaš – 1st CLASS AGENCY. Práce boli rozdelené na doménové kategórie a špeciálne kategórie. V doménových bolo najviac projektov posudzovaných v sekcii Corporate Social Responsibility (18), zatiaľ čo medzi špeciálnymi prevládal najmä Content in PR (9). 

Vyhlásenie výsledkov a odovzdávanie cien prebehne sa uskutoční 31. marca. Plánované slávnostné podujatie odovzdávania cien sa však nebude konať, nakoľko sa organizátori – členovia Asociácie PR agentúr Slovenskej republiky/APRSR rozhodli ušetrené prostriedky vrátane ďalších zdrojov v hodnote 20-tisíc eur darovať na podporu humanitárnej pomoci Ukrajine.

 

 

Shortlist PROKOP 2021

PROJEKT/KAMPAŇ AGENTÚRA SPOLUPRACUJÚCA AGENTÚRA KLIENT
DOMÉNOVÉ KATEGÓRIE
 Corporate Communications
50 rokov spolu – 50. výročie výroby nápoja Coca-Cola v Česku a na Slovensku Seesame FleishmanHillard Coca-Cola ČR a SR Coca-Cola HBC Česko a Slovensko
Bye-bye plastové príbory Seesame McDonald’s Slovakia
Immocap je Dobrý sused: Ako si Nový Istropolis získava Bratislavčanov SKPR STRATEGIES Immocap Group, a.s.
Budúcnosť je vaša Slovenská sporiteľňa Zaraguza
Business to Business PR (B2B)
CX- cesta k srdcu zákazníka KPMG Slovensko
Komunikačný launch TOMRA Collection Slovensko: Ako sme sa podieľali na spustení zálohového systému iba za 365 dní PRime time TOMRA Collection Slovensko
McDonald’s franšízová kampaň Seesame McDonald’s Slovakia
Lidl Akadémia SKPR STRATEGIES Crossline Lidl Slovenská republika v.o.s.
Terminál v mobile Slovenská sporiteľňa Zaraguza
Business to Consumer PR  (B2C)
SENCORMÁNIA 10/10 COMMUNICATIONS SMPP Fast Plus, a. s.
SodaStream x Pepsi 10/10 COMMUNICATIONS SodaStream Slovensko (Fast Plus, a. s.)
KLÁŠTORNÁ KALCIA – NAJNÁROČNEJŠIE REMESLÁ 1st CLASS AGENCY AC&C Public Relations KOFOLA ČESKOSLOVENSKO
Nová destinácia pre moderný mestský život. Toto sú Nivy! Reputationn HB Reavis
TikToky zo supermarketu Respect APP Kaufland
Launch Samsung Galaxy S21 5G Seesame Samsung Electronics Czech and Slovak
Slovenskô SKPR STRATEGIES Crossline Lidl Slovenská republika v.o.s.
Yoga pre všetkých SKPR STRATEGIES Lenovo Slovensko, s.r.o.
Corporate Social Responsibility
Ponožková výzva 2021 Dedoles Dedoles
Viete, čo sa stane, ak zasadíte starý mobil? Elite / Monday Lovers Orange Slovensko
Bezpečne na nete ESET ESET
AKO SME SLOVÁKOV NAUČILI, ŽE OHORKY NEPATRIA NA ZEM #CIGARETOVNIK Neopublic SZZV
Zdieľaj s rozumom Seesame Free Andy Agency, Zenith Media O2 Slovakia
Fontány plné odpadu SKPR STRATEGIES Lidl Slovenská republika v.o.s.
Sochám zima neublíži, ľuďom áno Slovenská sporiteľňa Zaraguza, Wavemaker, hlavné mesto Bratislava
Internal Communication/Employee branding
365 dní k novej Trišesťpäťke 365.bank 365.bank
Rôzni=rovní Lidl Slovensko Róbert Slovák a jeho priatelia s.r.o.,  SKPR STRATEGIES
LEBO –  interná kampaň na podporu zaočkovanosti v spoločnosti TIPOS Neopublic Tipos
Diverzita a inklúzia – V Tescu je každý vítaný PR agentúra LIKE (ACONN, s.r.o.) PR agentúra LIKE, Bratislava TESCO STORES SR
Seesame appka Seesame Seesame
Krízová komunikácia/Issues management
Dúhové komentáre Dedoles Dedoles
Striekačiek je dosť, len ich treba objednať Dynamic Relations 2000 Chirana T. Injecta
Stop dezolátom v Lidl Lidl Slovensko SKPR STRATEGIES
Politická komunikácia, politické PR, Public Affairs
Gastro potrebuje zníženie DPH ako soľ AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA Slovenské združenie výrobcov piva a sladu
LIVESTREAM – OPÝTAJTE SA MINISTRA Ministerstvo dopravy a výstavby SR Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Očkovanie vo firmách PA Matters Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky
Regional Relations
Norná stena zachraňuje Ružín AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA 365.bank
Ružinovské lavičky za plastové fľaštičky AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA BILLA s.r.o.
Ako bezpečne dostať turistov do regiónu Trnava MEDIA CENTRAL, s.r.o. Oblastná organizácia cestovného ruchu Trnava Tourism
Bratislava sa ráta Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o. Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
Immocap je Dobrý sused: Ako si Nový Istropolis získava Bratislavčanov SKPR STRATEGIES Immocap Group, a.s.
V krvi sa zachová tá vaša stužková Svet zdravia
ŠPECIÁLNE KATEGÓRIE      
Traditional media PR      
PARTNERS v médiách 1st CLASS AGENCY   PARTNERS GROUP SK 
Objavte nekonečné krásy Slovenska casual   Slovak Telekom
Zlatíčko: Ako sme za 9 dní vypravili prvý vlak do Číny Dynamic Relations 2000   BUDIŠ a.s.
ESET Science Award Seesame   ESET a Nadácia ESET 
Digital PR      
McDonald´s Cup video tréningy 1st CLASS AGENCY   McDonald’s Slovakia
Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021 – Cieľovka? Všetci. Naozaj všetci! PS:Digital Mayer Mccann Erickson Štatistický úrad SR
TikToky zo supermarketu Respect APP    Kaufland
Odborná lekárska spoločnosť – miliónový influencer na Facebooku Seesame   Slovenská spoločnosť alergológie a klinickej imunológie – SSAKI
IKEA – #zaferovydomov Seesame   IKEA
Kraj sveta: Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš Socialists   Košice Región Turizmus
Experience PR      
POZDRAVY Z REPUBLIKY PIVA 10/10 COMMUNICATIONS  Foxhunter Budweiser Budvar
Celodenný workshop H3KNISA  1st CLASS AGENCY   Na veku záleží 
Otužovanie za ľudí bez domova 1st CLASS AGENCY Elite / Monday Lovers Depaul Slovensko
Selfie meč  Elite / Monday Lovers   Hrad Beckov, n.o.
Ames room Lidl Slovensko Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o., SKPR STRATEGIES  
Virtuálny Deň otvorených dverí UPJŠ 2021 Promiseo   Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Nonprofit PR      
#Zakopnime, aby sme už nikdy viac nezakopli AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA   o.z. Antikomplex.sk
Títo otužilci sa nemajú kde zohriať Elite / Monday Lovers 1st CLASS AGENCY Depaul Slovensko
Pre nevidiacich a slabozrakých to nie je iba hra Promiseo   Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska
Nedávame to Seesame   OZ IPčko
Bezdomovectvo sa nemusí stať ich realitou Seesame Mannschaft OZ Vagus
Content in PR      
SENCORMÁNIA 10/10 COMMUNICATIONS  SMPP Fast Plus, a. s.
Podcast RATTATA: Názorová paľba Igora Rattaja a jeho hostí Dynamic Relations 2000 GALTON Brands; Fruits Igor Rattaj, TMR
Sny, drina a pandémia MullenLowe GGK   VW Úžitkové vozidlá
Každá láska je láska PR Clinic JANDL Pernod Ricard Slovakia s.r.o. (Absolut Vodka)
UČEBNICA UČENIA Slovenská sporiteľňa  Zaraguza, Wavemaker  
Content in PR      
H3KNISA 1st CLASS AGENCY   Na veku záleží
Ames room Lidl Slovensko Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o., SKPR STRATEGIES  
Tankujte INAQ PR Clinic PR Clinic, Wiktor Leo Burnett, Socialists, PHD ŠKODA AUTO Slovensko
Pre nevidiacich a slabozrakých to nie je iba hra Promiseo   Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska
Zdieľaj s rozumom Seesame Free Andy Agency, Zenith Media O2 Slovakia
Bezdomovectvo sa nemusí stať ich realitou Seesame Mannschaft OZ Vagus
Fontány plné odpadu SKPR STRATEGIES   Lidl Slovenská republika v.o.s.
Kraj sveta: Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš Socialists   Košice Región Turizmus
V krvi sa zachová tá vaša stužková Svet zdravia    
Data in PR      
KLÁŠTORNÁ KALCIA – NAJNÁROČNEJŠIE REMESLÁ 1st CLASS AGENCY AC&C Public Relations  
Reporty pre ľudí, ktorí nečítajú reporty Seesame   GLOBSEC Policy Institute
Behaviorálny výskum: Ako naučiť ľudí, aby nehádzali odpadky na zem? Seesame   ENVI – PAK
Integrated campaign      
Stojíme za jednorodičmi AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA   BILLA s.r.o.
Rôzni=rovní Lidl Slovensko Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o. ,  SKPR STRATEGIES, Crossline  
AKO SME SLOVÁKOV NAUČILI, ŽE OHORKY NEPATRIA NA ZEM #CIGARETOVNIK Neopublic    SZZV
Zdieľaj s rozumom Seesame Free Andy Agency, Zenith Media O2 Slovakia
Small budget      
Objavte nekonečné krásy Slovenska casual   Slovak Telekom
#ockovanie GETLIKE   Familypark
Komunikačný launch projektu novej nemocnice Sv. Martina PRime time Branding Slovakia Consultancy Branding Slovakia Consultancy

Projekty si môžete pozrieť už dnes stránke súťaže www.prokop.online.

Po prvýkrát bola porota rozdelená na dve časti. Hlavným dôvodom bolo to, aby pri menšom počte hodnotených prác mali porotcovia dostatočný priestor a čas kvalitne sa venovať detailom prihlášok a posudzovaniu prihlásených prác.