Jubilejný 15. ročník najprestížnejšej PR súťaže na Slovensku – PROKOP s vyšším počtom prihlasovateľov a posilnenou porotou

Bratislava, 27. marec 2025 – Ešte väčšiu rozmanitosť názorov a nové odborné kapacity. To si sľubuje Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR) od posilnenia poroty súťaže PROKOP o štvoricou externých odborníkov. Celkovo tak bude súťažné práce posudzovať 22 porotcov. 

PROKOP 2022_174 prihlásených prác (1)

PROKOP sa za 15 rokov svojej existencie stal nielen neoddeliteľnou súčasťou pracovného života ľudí pracujúcich v PR a komunikácii, ale aj synonymom najkvalitnejších komunikačných kampaní, ktoré vznikajú na Slovensku. Potvrdzuje to aj 173 prihlásených prác od 49 prihlasovateľov. Tých je tento rok dokonca o 10 viac ako v predchádzajúcom ročníku. Aktuálny ročník PROKOP súťaže podľa počtu prihlásených prác opäť potvrdzuje silné postavenie PR v komunikačných aktivitách firiem. Teší ma veľmi vyrovnaný počet prihlásených prác takmer vo všetkých 17 kategóriách. Na základe posledných ročníkov súťaže mám vysoké očakávania čo sa týka kvality, kreativity a profesionality kampaní. To, že slovenské PR kampane sú naozaj svetové hovoria časté ocenenia, ktoré získavajú na medzinárodných súťažiach,“ hovorí predsedníčka poroty Katarína Remiaš, Managing Partner 1st CLASS AGENCY.

Odborníci z rôznych oblastí

Vysoké očakávania má aj Gabriel Tóth, CEO NewSchool Communications a člen platformy Komunikační experti, ktorý spolu s ďalšími troma externými odborníkmi posilní porotu jubilejného ročníka tejto prestížnej branžovej súťaže. „Na brainstormingoch často padne veta, ‚to je také dobré, že to potom prihlásime na PROKOPA‘ a býva to najväčším ocenením nápadu.“ Okrem neho a odborníkov z APRSR bude mať výber najvýnimočnejších komunikačných kampaní, ktoré sa u nás zrodili za uplynulý rok, na starosti Tereza Molnárová, šéfka riadenia značky a zákazníckej skúsenosti 365.bank zastupujúca platformu Komunikační experti a členka platformy Komunikační experti, Peter Šurin, creative & strategy director Elite / Monday Lover zastupujúci z Klub reklamných agentúr Slovenska a Rasťo Bahurinský, CEO agentúry THIS IS LOCCO zastupujúci  Asociáciu digitálnych marketingových agentúr, pričom každý z porotcov prináša svoju jedinečnú expertízu, ktoré siahajú až za hranice PR.

Práve pevné odborné štandardy vyhlasovateľa súťaže – APRSR a rôznorodosť porotcov sú predpokladom k výberu tých najkvalitnejších projektov, ktoré zanechali za uplynulý rok najsilnejšiu komunikačnú stopu na Slovensku v podobe strategického rozmeru kampaní, kreativity a inovácií, kvalitnej exekúcie a merateľného dopadu.

Prínos pre celé odvetvie

„Porota má náročnú úlohu – nielen vybrať najlepšie projekty, ktoré inšpirujú a povzbudia celé komunikačné odvetvie, ale zároveň aj poskytnúť cennú spätnú väzbu a ukázať priestor na zlepšenie s cieľom posunúť branžu dopredu. Práve v tom spočíva význam PROKOP-a,“ zdôraznila Soňa Lexmanová, prezidentka APRSR a riaditeľka agentúry SKPR STRATEGIES.

Počas Galavečera PROKOP porota oceňuje aj PR kampane a počiny, ktoré síce neboli prihlásené, ale rezonujú v spoločnosti. Ide o Cenu za unikátny PR počin a Cenu za etiku v komunikácii. „Cenu za etiku udeľuje porota za aktivity podporujúce etický a zodpovedný prístup v komunikácii, integritu profesionálov v oblasti komunikácie, etické postupy a transparentnosť vo vzťahoch s internou a externou verejnosťou, alebo podporujúce verejnú diskusiu o etike v komunikácii,“ vysvetlila K. Remiaš. Do týchto dvoch kategórií porota ešte do 7. apríla víta návrhy a nominácie od profesionálov. 

Mená všetkých víťazov a víťazných projektov jubilejného ročníka súťaže PROKOP sa dozvieme na slávnostnom galavečeri 21. mája.

Zoznam porotcov

Kmeňová porota:

  • Katarina Remiaš, 1st CLASS AGENCY / predsedkyňa PROKOP poroty
  • Soňa Lexmanová, SKPR STRATEGIES
  • zástupca agentúry MEDIA CENTRAL
  • Juraj Caránek, Seesame
  • Ľudovít Tóth, event2all
  • Peter Gálik, Casual 
  • Štefan Vadócz, Neopublic.

Doménová porota:

  • Peter Chalmovský, AMI Communications 
  • Michaela Hanáková, 10/10 Communications 
  • Karol Wolf, Dynamic Relations 2000
  • Matej Beňuška, PA Matters
  • Antónia Račková Paričiová, GreenTalk 
  • Tereza Molnár z platformy Komunikační experti

Špeciálna porota:

  • Kristína Krištúfková, Grayling
  • Martin Mazag, PRime time
  • Kateryna Kovaľová, Konektor
  • Ľubica Turčanová, Black Apple
  • Ľubomíra Mardiaková, DIVINO
  • Jana Beerová, LEMUR 
  • Gabriel Tóth z platformy Komunikační experti 
  • Peter Šurin, KRAS 
  • Rasťo Bahurinský, ADMA 

 

Kontakt pre médiá:

Juraj Caránek 

caranek@seesame.com