Toto sú shortlisty najlepších PR prác na Slovensku za rok 2022 v súťaži PROKOP

Bratislava, 21. marec 2023 – Asociácia public relations SR vyhlásila koncom minulého roka už 13. ročník odbornej súťaže PROKOP, ktorá oceňuje najlepšie slovenské PR projekty a kampane za posledný rok. Porota v troch hodnotiacich kolách počas minulého týždňa zo 174 prihlásených prác v 19 kategóriách udelila 105 shorlistov.

 

Víťazné práce budú vyhlásené 30. marca 2023 počas slávnostného galavečera.

PROKOP 2022_174 prihlásených prác (1)

Práce hodnotilo 19 odborníkov z PR brandže a kreatívneho priemyslu. Pôvodných 18 kategórií, porota rozšírila adhoc o ďalšiu špeciálnu kategóriu Ukrajina, do ktorej presunula osem prihlásených a inšpiratívnych projektov, ktoré sa týkali komunikácie a kampaní spoločností a inštitúcií súvisiacich s vojnou na Ukrajine.

Do užšieho výberu a na shortlist postúpilo až 105 projektov, čo je 60 % všetkých prác, z toho 45 prác z Doménových kategórií a 60 prác zo Špeciálnych kategórií. Najviac shorlistov majú kategórie CSR (11), PR v tradičných médiách (10), Interná komunikácia (8), Ukrajina (8) a Content in PR (7).

Shortlisty získalo 35 prihlasovateľov pre 67 klientov. Najúspšenejšími agentúrami sú 1st CLASS AGENCY a SKPR STRATEGIES s 11 shortlistami, Seesame s 10, Casual s 8 a AMI COMMUNICATION so 7 shortlistami.  Medzi najúspešnejších klientov sa dostali Telekom so 7 shortlistami, Slovenská sporiteľna a Lidl rovnako so 6 projektami a Kofola ČeskoSlovensko s 5 shortlistami.

PROKOP ocenenia si odnesie viac ako 60 prác, ktoré porota vyhodnotila zo shortlistov ako najlepšie projekty v jednotlivých kategóriách a udelila im prvé, druhé a tretie miesto. Ktoré to budú vyhlási Asociácia public relations SR na slávnostnom PROKOP galavečere 30. marca 2023 v Mojzesovej sále v Bratislave. Počas večera vyhlási tiež Najúspešnejšiu agentúru a Najúspešnejšieho klienta ročníka, ako aj PR osobnosť za rok 2022.