Medzinárodný deň borovičky – ked recesia predáva

Najmä, ak sa snažíte dostať borovičku, ktorá je stále vnímaná ako alkohol staršej generácie patriaci do dedinského krčmového prostredia, medzi skupinu mladých vo veku 18 – 30 rokov.

Cieľom kampane Medzinárodný deň borovičky (MDB) je prinavrátiť popularitu borovičke ako prvku národnej hrdosti. Hlavným strategickým pilierom bola koncentrácia komunikácie na FB. A keďže sa mladí na sociálnych sieťach radi bavia, celá naša komunikácia sa niesla v mierne recesistickom duchu. Počas Veľkej noci sme vytvorili legendu o strome Borovičkovník bájny, ktorý každú jar zakvitne fľašami borovič- ky. Na vybraný strom sme zavesili 90 fliaš borovičky, ktoré si okoloidúci foti- li a následne fotografie stromu posielali aj Novému Času a Topkám, ktoré ich uverejnili. Dievčatám sme potom dali možnosť predzásobiť sa pred Veľkou nocou borovičkou – a priniesol im ju osobne sexy kuriér.
S blížiacim sa dňom D sme „pritvrdili“ a rozhodli sa požiadať o zápis MDB do oficiálneho kalendára medzinárodných

dní pod správou OSN. Požiadali sme o to tých najpovolanejších – koho iného – ako Svedkov liehovových. Medzitým sme so slovenským kalendar.sk vyhrali stávku a ten na týždeň skutočne MDB do svojho kalendára zapísal. Veď nech majú Jánovia 24. júna ďalší dôvod na oslavu. Veľkú diskusiu o výrobe borovičky sa nám tri dni pred MDB podarilo vyvolať pomocou fingovaného príspevku neexistujúcej americkej spravodajskej televízie. Tá priniesla správu o tom, že kvôli borovičke, ktorá sa vyrába z borovíc, hrozí Slovensku vylesnenie. No a na koniec roka sme pre silvestrovské oslavy nechali renomovaným barmanom vymyslieť tri naozaj chutné miešané drinky s použitím borovičky. Veľmi svojským spôsobom ich vo FB videách namiešal aj stand up komik Fučo, a ľudia hlasovaním vybrali víťaza.
Celá borovičková recesia však nebola ani náhodou len samoúčelnou zábavkou, ktorá sa dobré šíri, ale premyslenou stratégiou, vďaka ktorej predaj borovičky v predajniach METRO medziročne vzrástol o 13,1 %.