Asociácia PR agentúr ruší galavečer pre udeľovanie cien PROKOP. Ušetrené peniaze posiela na pomoc Ukrajine
Asociácia PR agentúr Slovenskej republiky (APRSR) neusporiada plánovaný galavečer pri udeľovaní cien PROKOP 2021. Vyhodnotenie prihlásených projektov organizátori zrealizujú, ceny odovzdajú, ale slávnostné podujatie nebude. K ušetreným peniazom asociácia pridáva aj ďalšie zdroje a celkovú sumu 20 tisíc eur posiela na podporu humanitárnej pomoci našich východných susedov. Stavovská organizácia slovenských PR agentúr sa zároveň pridáva k iniciatíve Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Asociácii digitálnych a mediálnych agentúr (ADMA) a ADC v podpore projektov pre Ukrajinu.
„Nápad vznikol spontánne a väčšina členských agentúr APRSR ho bez váhania podporila. Galavečer mal byť po dvoch rokoch opäť v klasickej eventovej forme a osobným stretnutím brandže po dlhom čase. Ale ťažko sa dá zabávať v čase, kedy za našimi hranicami je vojna a cítime, že zmysluplnejšie využite peňazí je presmerovať ich na pomoc Ukrajine,“ povedala predsedníčka poroty PROKOP 2021 Katarína Remiaš a dodala, že do súťaže PROKOP 2021 sa tentoraz prihlásilo rekordných 190 projektov.
„Súťažiacich projektov nie je iba rekordne veľa, ale mnohé sú aj mimoriadne zaujímavé a inšpiratívne. Ľudia, ktorí pracujú v našej branži si zaslúžia uznanie a aj galavečer. Ale toto rozhodnutie považujeme za správny krok“, povedala prezidentka APRSR Soňa Lexmanová s tým, že asociácia PR agentúr sa zároveň pridáva do najnovšej iniciatívy ďalších odborových asociácií ako KRAS, ADMA a ADC. Tá sa taktiež zameriava na získavanie finančnej pomoci pre Ukrajinu, ale aj na hľadanie spôsobov, ako pomôcť profesionálnym kolegom z vojnou zasiahnutej krajiny.
Členské agentúry APRSR majú na Ukrajine niekoľko spolupracujúcich, alebo sesterských firiem a s mnohými PR profesionálmi z Ukrajiny sa poznajú aj z medzinárodnej scény a súťaží. „Jednoznačne podporíme všetky projekty a iniciatívy, ktoré smerujú ku konkrétnej pomoci pre našich kolegov z Ukrajiny. V najbližšom čase budeme za asociáciu na aktuálnu situáciu reagovať aj ďalšími aktivitami, ktoré súvisia s masívnym šírením dezinformácií a s overovaním zdrojov, kde vnímame silný vplyv PR a našu rolu ako komunikačných odborníkov,“ dodala na záver Soňa Lexmanová.